දරුවන්ගේ කණ තුල සිදුවන ආසාදන නිසා
දෙමව්පියෝ සෑමවිටම පාහේ ළමා රෝග වෛද්යවරුන්ගේ සහය පතති. කන්බෙරයේ (කර්ණපටහයේ) පිටුපස මැද කණ තුල වර්ධනය
වූ ද්රව ආසාදනය වීම මගින් බොහෝවිට දරුවන්ගේ කණ තුල
ආසාදනයන් ඇතිවේ. කණ තුලට මෘදු ශබ්දයක් නිකුත් කර එම ශබ්දය පරාවර්තනය වී පැමිණෙන ආකාරයට සවන්දී දරුවාගේ
කණ තුල ආසාදනයක් තිබේදැයි හඳුනාගත හැකි ඇප් (app) මෘදුකාංගයක් සකස් කර ඇතැයි
වාර්තා වේ. නව ක්රමය අනුව මෙම රෝගය හඳුනාගැනීමට අවශ්ය වන්නේ ස්මාර්ට් (smart)
දුරකතනයක් සහ නලයක් ලෙස සකස් කර ගත් කඩදාසියක් පමණි.
වේදනාවක් සහිතව දරුවන්ගේ ඇසීම පවා
දුර්වල කරන උද්දීපනයක් සහිත ottis media රෝගයේදීද කණ තුල ද්රව වර්ධනය වීම පොදු
ලක්ෂණයකි. එය ළමයා කතා කිරීමට ඉගෙනීමේදී විශේෂයෙන් හානිකර වේ. මෙම රෝගී තත්වයන්
දෙකටම , vague ලක්ෂණ ඇති බැවින් රෝග හඳුනා ගැනීම අපහසු වේ.
සමහර අවස්ථාවන්හිදී කිසිදු රෝග ලක්ෂණයක් පෙන්නුම් නොකරන අතර සමහර විට ළමයින් tug on their ears හෝ ළමයින්ට උණ සැදේ. ඊට අමතරව, කුඩා දරුවන්ට තමාගේ රිදුම් දෙන ස්ථානය
පවා විස්තර කිරීමට නොහැකි වේ.
හඳුනා ගත් පසු, කණ තුල ආසාදන සදහා ප්රතිජීවක ඖෂධ මගින්
හා නිරීක්ෂණයෙන් ප්රතිකාර කිරීම පහසුය. අනවශ්ය දියරයන් ඉවත් කිරීම හෝ නිරීක්ෂණය මගින්
වේදනාව හෝ ශ්රවණ රෝග පාලනය කිරීමට වෛද්යවරුන්ට හැකියාව තිබේ. එහෙයින් කණ තුල
සිදුවී ඇති ආසාදන දෙමව්පියන්ට නිවසේදී ක්ෂණිකව හඳුනාගැනීමට හැකිවීමෙන් තම දරුවා වෛද්යවරයා
වෙත ගෙන යාමට අවශ්යද නැද්ද යන්න තීරණය කිරීම පහසු වේ.
Seattle (සියැටල්) සරසවියේ Justin
Chan (ජස්ටින් චෑන්) සහ කණ්ඩායම විසින් නිර්මාණය කරන ලද නව app (යෙදුම)
මෘදුකාංගය විසින් සිහින් කඩදාසි නලයක් තුලින් තත්පර 0.15 ක කාලයකදී ශබ්දයක් නිකුත් කර මෙම පරීක්ෂණය සිදු
කරයි. වයස අවුරුදු 18 සහ අවුරුදු 17 අතර දරුවන් 53 දෙනා පරීක්ෂාවට ලක් කරන ලද අතර, නව මෘදුකාංගය සියයට 85 ක නිරවද්යතාවයක්
දක්වා තිබේ.
නව මෘදුකාංගයේ නිරවද්යතාවය,
විශේෂඥ
සායන වලදී පමණක් ලබා ගත හැකි tympanogram (ටිම්පැනොග්රම්) වැනි වෛද්ය උපකරණවල
නිරීක්ෂණයන්හි නිරවද්යතාවයට සමාන වේ. කණෙහි
නාලය තුළ වාතය ගමන් කළ නොහැකි පරිදි tympanogram වෛද්ය උපකරණය ඇතුළු කර කුඩා සංඛ්යාතයකින්
යුත් ශබ්දයක් යවා එහි චලනය අනුව කන්බෙරය පිටුපස ද්රවය එක්රැස්වී තිබේදැයි
නිරීක්ෂණය කරයි. එනිසා නව ක්රමය දෙමව්පියන්ට විශේෂයෙන් ප්රයෝජනවත් වේ.Chan ගේ
අදහසයි.
අන්තර්ජාලය ඇසුරෙන් සකස්කළේ හර්ෂ ලංකේශ්වර
https://youtu.be/3F2p_ZTuXRk?t=1
0 comments:
Post a Comment