එක් එක් ශාරීරික ක්රියාවන්ට අනුකූල වු මොළයේ ස්නායු
උද්දීපනය වීම් සිදුවන බව මින් පෙර අධ්යයන වලදී
හඳුනාගෙන තිබේ. එනම් උඩ පනින විට ඊට අදාල Cortex හි (මොළයේ ප්රදේශයක්) ස්නායු
උද්දීපනය වේ. එලෙසම පුද්ගලයන් දෙදෙනෙකු, එකම කාර්යයන් (උදා යමක් දෙස බැලීම) කෙරෙහි
යොමු වු විට ඔවුන් දෙදෙනාගේම ඒකාබද්ධ අවධානය යන සංසිද්ධියක් සිදුවේ. විශේෂයෙන් සුරතල් ළදරුවන් එසේ කරනු නිතර දැකිය හැක. එමඟින් ළදරුවන් එම කාර්යය වඩා
වේගයෙන් තේරුම් ගනියි. ඒකාබද්ධ අවධානය නම් කලාව වඳුරන්,
බල්ලන්, පුසන්, අශ්වයින් වැනි සතුන් හොඳින් ප්රගුණ කර තිබේ. ඔව් ඔවුන් ඔබේ ආහාර පිඟාන දෙස ඔබ සමඟ ඔබ මෙන්ම හොඳින් බලා
සිටින බව බොහෝ දෙනෙකු අත්දැකීමෙන් දනිති.
දෙමව්පියන් සහ ළදරුවන් අතර ඇස්
වලින් සිදුවන නිරීක්ෂණයන් පිළිබඳව පෙර අධ්යනයන් සිදු කර තිබේ.අත් මඟින් සිදුවන
මනස හා (meld) සම්බන්ධවීමේ විශේෂත්වය නව අධ්යනයේදී
සියුම්ව සලකා බලා ඇත. මොහොතෙන් මොහොත සිදුවන පුද්ගලයාගේ පුළුල් දැකීම මෙන්ම
පුද්ගලයාගේ තහවුරු කිරිමේ නිවැරදි ස්ථානය හඳුනාගැනීමට සහ දැක ගැනීමට විද්යාඥයන්
සමත් වී තිබේ. මේ සඳහා ඉන්දියානා විශ්ව විද්යාලයේ පර්යේෂකයෝ ප්රසිද්ධ ගූගල් (google) කණ්ණාඩි වලට සමාන උපකරණයක්
භාවිතා කළෝය. එම තාක්ෂණයෙන් දර්ශන/දැක්මේ අවධානය පිළිබඳව වඩා නිවැරදි ඇගයීමක් කළ හැකි බව
පර්යේෂණයේ ප්රධාන කර්තෘ චෙන් යූ පවසයි. රූගත කළ විඩියෝවක් පුද්ගලයා නරඹන දේ පමණක්
හඳුනාගත හැකිය. ළදරුවන් හා ඔවුන්
රැකබලාගන්නන් ක්රිඩා කිරිමේදී සිදු වු ඒකාබද්ධ අවධානයන් 100 ක් පමණ පිළිබඳව
පසුගිය වසර කිහිපය තුළදී නිරික්ෂණය කර තිබේ.
ඔවුන් ඩිජිටල් (අංකිත) දත්ත සමඟ
ක්රිඩාකරන විට ළදරුවන් ඒවා අවබෝධ කරගැනීමට ඉඟි ලෙස දෙමව්පියන්ගේ මුහුණුවලින් ලැබෙන
සංඥාවලට වඩා අත්වලින් ලැබෙන සංඥා අනුගමනය කර තිබේ. මෙහිදී ළදරුවන් සහ දෙමව්පියන්
එකිනෙකාගේ අවධානය දිගු කිරීම සහ අනුගමනය කිරීම සම සමව ක්රියාත්මක කර ඇත.
ආහාර ගැනිමේදී සහ ක්රිඩා කිරීමේදී ළදරුවන් සමඟ ක්රියාකිරීමට බොහෝ ලෙස හස්ත සංඥා ක්රියා කළ බව යූ පවසයි. ඒකාබද්ධ අවධාන සිදුවීම් වලදී හස්ත සංඥා අනුගමනය වඩා
වේගවත් සහ පහසු බව හඳුනාගෙන තිබේ. මුහුණේ
ඉරියව් භාවිතයේදී මුහුණේ ඉරියව් අනුව අවධානය යොමුවී ඇති දිශාව නිමානය කර ඒ දෙසට
අවධානය යොමුකළ යුතු වීම වඩා දුෂ්කරය. ඊට අමතරව හස්ත
සංඥා අනුගමනය වඩා නිවැරදි වේ.යමක් අල්ලාගෙන සිටින විට, ග්රහනය කරන අත එය ග්රහනය කරන විටම කුමක් අල්ලන්නේදැයි
පැහැදිලිය.භාණ්ඩ කිහිපයක්ම එකවර ඇල්ලීමේදී දර්ශනයක් වුවද හඳුනාගැනීම පහසු වේ.
එකාබද්ධ අවධානයට ඥානය සහ භාෂාව වර්ධනය පිළිබඳ පුරෝකථනය
කිරීමේ හැකියාව ඇති බවද හඳුනාගෙන තිබේ. එනිසා දෙමව්පියන් තමා අල්ලාගෙන තිබෙන දේ සහ ළදරුවන් අල්ලාගෙන සිටින දේ පිළිබඳ අවධානය යොමු
කළ යුතු බව යූ පවසයි.
0 comments:
Post a Comment